Hokejové fankluby se postavily za Chartu fair-play
„Nejdůležitější je vzájemný respekt. Jak mezi hráči, tak mezi fanoušky,“ říká Jan Ohainka z fanklubu brněnské Komety. „Rozhodčí by měli mít fair play v sobě, už když začínají kariéru. Věřím, že všichni rozhodčí se snaží pískat rovinu, ale občas podlehnou atmosféře,“ přidává svůj pohled na fair play Robert Bozděch z Karlových Varů.
„Základní myšlenka Charty je dobrá a ztotožňuji se s ní, ačkoliv dobře vím, že někdy je těžké všechny body dodržovat,“ říká Tomáš Vitásek, předseda zlínského hokejového fanklubu.
Samotné fankluby si hlídají, jak se jejich členové chovají – a nebojí se napravovat „černé ovce.“ „Pokud se někdo proviní, funguje u nás systém třikrát a dost. Pak dostane zákaz jezdit s námi na výjezdy a hrozí mu i vyloučení z fanklubu, pokud je jeho členem,“ říká litvínovský Petr Boháč.
Od zástupců fanklubů vzešla řada návrhů, jak Chartu doplnit či upravit a jak především podporovat fair play. „Je to dlouhodobá záležitost, a čím více se o fair play bude mluvit, tím lépe,“ říká Karel Klodner z Pardubic.
Charta fair play v devíti bodech shrnuje základní aspekty sportovního chování směrem k soupeřům, hokejovým autoritám včetně rozhodčích a fanouškům. Zároveň odkazuje na slavnou historii českého hokeje. Projekt úspěšně odstartoval 1. prosince loňského roku. Od té doby se příběh Charty úspěšně rozvíjí a bude pokračovat i v příštím roce - samozřejmě s podporou fanklubů.
Česká pojišťovna je tradičním partnerem českého hokeje
Česká pojišťovna je tradičním a dlouholetým partnerem českého hokeje - první spolupráce byla zahájena před více než 10 lety. Jméno největší tuzemské pojišťovny diváci nenajdou jen v názvu Play Off, Česká pojišťovna je také hlavním partnerem extraligy a v minulosti stála po boku i české hokejové reprezentace a byla rovněž hlavním partnerem domácí části turnaje Euro Hockey Tour – ČP Cup.V průběhu těchto let se Česká pojišťovna radovala z medailí našeho národního týmu, ale fandila českému hokeji i v době, kdy se mu nedařilo. Po celá léta šlo o věc důvěry, nikoliv o momentální svezení se na vlně slávy. Podpora ledního hokeje je pro Českou pojišťovnu správnou volbou, i proto, že hokejisté byli a jsou vidět nejen na stadionech, ale i při dalších veřejně prospěšných aktivitách České pojišťovny.